Зима, несприятливі погодні умови, карантинні обмеження вносять свої корективи у проведенні часу вільного від основної діяльності. Вихователі дитячого будинку «Рідний дім» намагаються так організувати дозвілля вихованців, щоб воно спонукало до доброго, позитивного спілкування між дітьми, збагачувало духовний світ, стимулювало розвиток здібностей, естетичних почуттів інтелекту, активізувало пізнавальну і трудову діяльність дитини.
Ніщо так не цементує стосунки у колективі, як спільні інтереси і захоплення. Маючи спільні інтереси дітям краще знаходити теми для спілкування. Захоплення допомагають зберегти дружбу і взаєморозуміння, зближують дітей. А ще якщо до гри віднестися як до серйозної справи як за рецептом виховательки молодшої групи Головацької М.Б., то результат буде неперевершеним. «Вручіть в руки дітей інструмент гри, – радить Марія Богданівна, – надайте їм право на авторство, підготовку та її організацію, а собі оберіть роль модератора. Година заповнена захопленням, азартом, калейдоскопом емоцій у вас у кишені. А також гра привчає дітей дотримуватись правил, приймати правильні рішення, взаємодопомозі, розвинути упевненість у собі, уяву, спритність і кмітливість.
Є час затишку і емоційної рівноваги. Тоді діти з охотою діляться своїми фантазіями з полотном з допомогою пензлика і фарб чи олівців, кому як до вподоби, у кімнаті, де можна одночасно поспілкуватися з практичним психологом Мілецькою Н.І., отримати необхідну пораду чи навіть подискутувати між собою (чудовий метод самопізнання, самоаналізу через різні кейси обговорення хвилюючих тем). А є час, коли емоції і енергія полонить все тіло і душу й вихлюпуються, зачіпаючи інших, тоді – музикотерапія. Легка, ритмічна мелодія заставляє дітей не лише повторювати вже вивчені рухи, а й самим їх придумувати. Не можливо не відмітити запальний характер Ірини Серби, образ хореографа яка давно примірює на себе.
І як доречно буде, затишними вечорами, після будь-яких прогулянок, захоплюючого заняття чи навіть після шкільних перепитій обговорити у дружньому колі за чашкою чаю, про все те, що було побачено і почуто, які це емоції викликало, що більше за все вразило, що нового вони дізнались. «Чаювання надає атмосфері невимушеності, родинного затишку, навіть неприємні речі стають вже не такими значущими, – радить виховтелька з досвідом Петелицька В.С. Замість чаю, батьки можуть запропонувати для певного обговорення, розмови спеціально підготовлені книжки, буклети, а можна запропонувати великі аркуші паперу і фарби, щоб разом з дитиною викласти свої емоції, свої почуття у художній формі.
Дозвіллєві традиції згуртовують, об’єднують дитячий колектив, надають їй особливої позитивно-емоційної атмосфери. Саме тому важливим показником сприятливого психологічного клімату у ньому – є правильне організовування вільний часу дітей.
|